Харківський екватор педагогічного марафону

ПОСТРЕЛІЗ ХАРКІВ

20 та 21 листопада 2019 року у місті Харків відбулася «зупинка» Міжнародного проекту «Педагогічний марафон розвитку інклюзивної початкової мистецької освіти ARTS FOR HEARTS: Одеса-Харків-Львів-2019». Його мета полягає в стимуляції розвитку інклюзивної мистецької освіти в початкових мистецьких закладах країни, а конкретна ціль – узагальнення та систематизація педагогічного досвіду викладачів, що працюють з особливими дітьми, а також формування позитивного ставлення суспільства, викладацько-учнівської спільноти до інклюзивної освіти в мистецькій школі.

Організаторами марафону виступили Державний науково-методичний центр змісту культурно-мистецької освіти, громадська організація “Всеукраїнська асоціація закладів мистецької освіти”, Департамент культури Харківської міської ради та Дитяча школа мистецтв № 5 ім. І.О.Дунаєвського м. Харкова. В рамках проекту його учасники – представники мистецьких шкіл та вишів, громадських та благодійних організацій (всього більше 70 осіб з різних міст України та зарубіжжя) мали змогу взяти участь у семінарах-практикумах, педагогічних читаннях, дискусійних сесіях, майстер-класах, круглих столах, концертах за участю учнів з особливими освітніми потребами, екскурсіях у спеціалізовані центри та навчальні заклади міста. Взагалі свої думки та теоретичні розробки з приводу інклюзивної освіти, практичні напрацювання з учнями з особливими освітніми потребами продемонстрували 24 спікери.

Підготовлена програма була дуже насиченою, тож «харківська зупинка» тривала два дні. Першою локацією став Палац культури Основ’янського району, подальша робота базувалася в стінах харківської спеціальної школи ім. В. Г. Короленка. Партнером проведення марафону виступила харківська бісквітна фабрика «Бісквіт-Шоколад», яка надала свою продукцію в якості заохочення спікерам та юним учасникам заходу – учням музичного відділу для дітей з вадами зору дитячої музичної школи №13 ім. М. Т. Коляди міста Харкова,  харківської спеціальної школи ім. В. Г. Короленко, а також як підтримку кава-брейку для всіх учасників.

Після завершення роботи у Харкові учасники поділилися власними думками, які можна виокремити у дві головні рубрики – «найбільш цікаве» та «корисні поради». Найбільш цікавим стала велика кількість корисної інформації, унікальної по своїй суті, різноманітна тематика виступів, особливо «вузьких» спеціалістів, тепла та дружня атмосфера, високий рівень організації марафону, обмін досвідом роботи краківської школи. Окремо було підкреслено той факт, що проект згуртував навколо себе професіоналів-однодумців – кожен з присутніх співчував проблематиці виступів спікерів. Найбільш теплі відгуки отримали презентації практичних напрацювань – майстер-класи та відеозаписи уроків з інклюзивними дітьми, знайомство з роботою музичного відділу для дітей з вадами зору дитячої музичної школи №13 ім. М. Т. Коляди міста Харкова та театру «Тимур» ім. В. Сідіна ПК Основ’янського району. Виступи окремих спікерів вразили слухачів найбільше, а саме Т. Житник, Л. Галенко, М. Дергач, С. Калібатайте, І. Сухленко, О. Кравчук, Г. Сагалової, А. Жилякова, О. Либо, П. Зоріної, Т. Суменко.    

В якості корисних порад анкетовані особи запропонували більше уваги приділяти розробкам методик роботи з інклюзивними учнями на художніх дисциплінах, більш чіткого дотримання вимог регламенту та тематики виступів спікерів, збільшення кількості презентацій практичних напрацювань (майстер-класи, відео-уроки), систематично проводити заходи такої спрямованості та розширити їх географію, залучити до участі в марафоні викладачів за методикою Орфа та Монтессорі, оприлюднити тексти виступів у друкованому та цифровому варіантах, активно розробляти навчальні програми та дидактичні матеріали для інклюзивної освіти.

Підсумовуючи сказане, хочеться навести пряму мову учасників марафону, одна  яких метафорично зауважила, що «Це колосальний труд ˗ не тільки, щоб їх навчити, а й поруч з такими дітками самому навчитися не шкодувати їх, а захоплюватися ними, їх прагненням та бажанням вчитися. “Поспішайте робити добро!” (Ф.П.Гааз)». Слова іншої учасниці цілком виправдовують словосполучення «харківська зупинка марафону» ˗ «Протягом двох днів я відчула купу різних емоцій та відчуттів, за що дуже вдячна всім організаторам марафону! Це був якийсь новий етап в моєму житті, який змусив мене зупинитися,  переосмислити і переглянути багато речей». «Участь в семінарі дозволила оцінити свої власні можливості і сформувати для себе план подальшої роботи і розвитку. Найбільше мене вразила Харківська спеціальна школа ім. В. Г. Короленка ˗ колосальна робота викладачів цієї школи, дітки, які там навчаються, і їх концерт. Так само на мене справив особливе враження виступ керівника театру дітей «Тимур» Антона Жилякова. Думаю, що кожен з учасників марафону отримав для себе відповіді на питання, що цікавлять, зробив висновки для себе і надихнувся на плідну роботу!» ˗ натхненно розповіла ще одна учасниця.

Ну що ж – «потяг марафону» прямує до наступної зупинки – міста Львова, де  6-7 грудня 2019 року відбудеться завершення проекту. Висловлюємо щиру вдячність спікерам та слухачам, а також усім небайдужим до розвитку вітчизняної інклюзивної освіти!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *